Skip to main content
 

Creatief schrijven voor meer Google-bezoekers

Basiscursus SEO-teksten schrijven

Ontdek hoe je met concrete schrijftechnieken meer gedaan krijgt van collega’s en kennissen. Schrijf e-mails met effect. 

Langzaam beweeg je cursor van je muis richting de send-knop. Vluchtig kijk je nog eens de e-mail die je daarnet hebt geschreven. Je ogen glijden langs de aanhef en de eerste zinnen. Nu je de mail nog eens leest, begin je te twijfelen. 

Staat alles er wel in? Moet de tekst misschien toch iets uitgebreider, netter, of juist doortastender om de ander te overtuigen? 

Iedereen maakt in deze tijd gebruik van e-mail op het werk. Of je nu een collega moet overtuigen, een opdracht wil binnenslepen, of juist ‘nee’ zegt tegen iemand met een verzoek. In veel gevallen communiceer je via de tekst van een e-mail.  

Zo’n e-mail opstellen wordt vaak gezien als niets bijzonders. Dat doe je even, toch? Maar in de praktijk hebben veel mensen er moeite mee. En het is ook lastig om op een korte en krachtige manier te verwoorden wat je van iemand wil. Zeker als je nooit bewust in aanraking bent gekomen met de schrijftechnieken waarmee je gestructureerde en overtuigende e-mail componeert. 

Stel je voor dat je niet meer twijfelt over hoe je een mailtje begint. En dat je uit ervaring weet welke woorden en toon het beste werken als je iemand wil overtuigen. Je hebt de structuur van een goede e-mail en de bijbehorende overtuigingstechnieken namelijk al in je hoofd zitten. Als dat je als muziek in de oren klinkt, is de workshop Pakkend e-mailen iets voor jou. De cursus duurt ongeveer anderhalf uur. 

Je kunt je nu inschrijven voor de testversie van deze cursus. Voor slechts 29 euro krijg je dan vanaf 7 juni toegang tot Pakkend e-mailen.

Je kunt de cursus je in een online omgeving volgen in je eigen tijd en op je eigen tempo. In ruil voor de lage prijs vraag ik je om de cursus binnen een maand te volgen en feedback te geven. 

Claim je plek
hulpwerkwoorden

Wat ga je leren?

Je maakt in deze twee uur cursus kennis met schrijftechnieken waarmee je ontvangers van je e-mails overtuigt en aanzet tot actie. Je ontdekt hoe je optimaal gebruik maakt van alle onderdelen van een e-mail, zoals het subject, de eerste zin en de afsluiting. En je krijgt handvatten om meer indruk te maken met je belangrijkste boodschap of vraag.  

In de cursus krijg je veel voorbeelden van goede en minder goede e-mails. Maar je gaat vooral aan de slag. Je oefent met bewezen schrijftechnieken die je e-mails korter, krachtiger en vooral overtuigender maken. Misschien verstuur je daarna wel meteen die lastige e-mail waar je een beetje tegenop ziet.

In deze training komt aan bod: 

  • De structuur van goede e-mails
  • Hoe je korter en krachtiger schrijft
  • Slim gebruik van de onderwerpregel
  • Overtuigende openingszinnen
  • Schrijftechnieken waarmee je anderen overtuigt
  • Woorden die je beter kunt schrappen 
  • Een slimme techniek om je e-mails sterk af te sluiten
Claim je plek

Van wie ga je leren en voor wie is deze workshop?

Voor wie?

Deze workshop is voor iedereen die korter, krachtiger en overtuigender wil e-mailen naar collega’s en kennissen. Denk aan mails voor afspraken, overleggen, werkverdeling, onderhandelingen, pitches en acquisitie.

Als je op zoek bent naar een cursus voor het schrijven van nieuwsbrieven voor marketing is dit niet de training die je zoekt.

Waarom deze training bij mij volgen? 

E-mailen is al jarenlang mijn werk. Als freelance journalist gebruikte ik mails om ideeën te pitchen, opdrachten binnen te halen, interviewkandidaten te benaderen en zelfs om te onderhandelen. Inmiddels geef ik o.a. cursisten feedback per mail en verkoop ik schrijfcursussen aan bedrijven via mail. 

Voor Schrijfvis verdiep ik me al lange tijd in de beste schrijftips en schrijftechnieken. In deze cursus komen deze twee onderdelen van mijn vak samen. Ik heb al mijn ervaring en kennis ingezet om de meest effectieve schrijftechnieken voor overtuigende e-mails te verzamelen.   

Wanneer?
Deze online-cursus is pas beschikbaar op 7 juni. Als je je nu inschrijft, ontvang je op die datum  een mail met inloggegevens.
Dit is een eenmalige aanbieding. Als de cursus af is, zal de prijs een stuk hoger zijn.

Claim je plek

Zij gingen je voor

Ik was al een tijdje bezig met het schrijven van een kort verhaal. Het kwam maar niet van de grond. Ik hoopte vooral mijn motivatie om te schrijven terug te vinden door de workshop te gaan volgen. En dat is gelukt! Met name de oefening om een paar gebeurtenissen uit het dagelijks leven te combineren in een verhaal heeft mij erg geïnspireerd. Ik had er al wel over gelezen maar toen dacht ik 'ik doe het wel op mijn manier'. Door deze oefening is er een verhaal in mijn hoofd ontstaan waar ik anders nooit op was gekomen.
De eerste versie heb ik dit weekend geschreven. Daar sta ik zelf echt van te kijken. Ik heb er heel veel plezier aan beleefd. Ik denk ook dat dat komt doordat ik het dicht bij mezelf heb gezocht (mede dankzij de oefening).

Eke ZollIk heb een eerste versie!

'Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, zoals dat een kort verhaal een goede oefening is voor het schrijven van een boek, de woord associaties, dat dagelijkse gebeurtenissen de basis kunnen vormen voor een verhaal en ik weet veel meer over dialogen.'

Wilma LuitenVeel nieuwe inzichten opgedaan

'Heel erg goed en inspirerend hoe jij werkt met quotes, citaten, inzichten en adviezen van ‘grote’ schrijvers. Mijn belangrijkste inzicht - of verandering van mijn manier van werken - kwam van Ray Bradbury: schrijf iedere week een kort verhaal, na een jaar zitten er een paar goede tussen. De vermenging van het eigen dagelijks leven met fictie om verbeelding te ontgrendelen is ijzersterk.'

André JanseInspirerend!